Sinop'taki sel baskınında mahsur kalan 19 kişi Sahil Güvenlik helikopterleriyle tahliye edildi. Avdullu köyünde mahsur kalan yaklaşık 70 kişi için Sahil Güvenlik Dalış Emniyet Güvenlik ve Arama Kurtarma Timi bölgeye sevk edildi.

AFAD verilerine göre Sinop Ayancık’ta bugün metrekareye 240,5 kilogram (mm), Boyabat’da 76,6 kilogram, Dikmen’de 54 kilogram, Erfelek’te 78,6 kilogram, Gerze’de 72,4 kilogram, Merkez’de 83,8 kilogram Türkeli’nde 88,8 kilogram yağış düştü.

Ayancık’ta 1 köprü yıkıldı. 100’e yakın köy yolu ulaşıma kapandı. Sinop-Türkeli Ayancık yolu ulaşıma kapandı.

Sinop Ayancık Devlet Hastanesi'nde tahliye sürüyor. 4’ü yoğun bakım hastası, 45 hasta ambulans ve feribotla, Sinop Atatürk Devlet Hastanesine naklediliyor. Çalışmalara 27 ambulans, 6 UMKE, 1 Mobil Komuta Aracı görev alıyor. 

Genelkurmay Başkanlığı’ndan saat 13.26 itibarıyla Sinop Ayancık Devlet Hastanesi’nde kullanılmak üzere 50 oksijen tüpü içeren 2 helikopter bölgeye gönderildi. Ancak olumsuz hava koşulları nedeniyle iniş gerçekleşmeden Ankara’ya döndü.

Ayancık Pazarcık bölgesinde bulunan Özel İdare Şantiyesi’nde 9 kişi mahsur kaldı. Mahsur kalanlar Sahil Güvenlik Komutanlığı'na bağlı 2 helikopterle kurtarıldı.

Sahil Güvenlik Komutanlığı'ndan yapılan açıklamada, mahsur kalan vatandaşların güvenli bölgeye transferi için 2 sahil güvenlik helikopterinin görevlendirildiği bildirildi.

TAHLİYELER SÜRÜYOR

Helikopterlerin kısa sürede bölgeye ulaştığı aktarılan açıklamada, "Görevlendirilen sahil güvenlik helikopteri tarafından şu ana kadar mahsur kalan 19 vatandaşımızın tahliyesi gerçekleştirilmiştir. Ayancık'a bağlı Avdullu köyünde mahsur kaldığı bildirilen yaklaşık 70 vatandaşımızın tahliyesi maksadıyla 1 Sahil Güvenlik Dalış Emniyet Güvenlik ve Arama Kurtarma Timi bölgeye sevk edilmiştir. Bölgedeki tahliye faaliyetlerine halen devam edilmektedir." ifadesi kullanıldı.

83 KÖYE ELEKTİRİK VERİLEMİYOR 

Tokat, Samsun ve Ordu AFAD ekipleri de bölgeye ulaştı. 10 araç, 32 personel, 3 bot, 2 motopomp çalışmalara katılıyor.

Sinop’ta Ayancık, Türkeli ve Boyabat ilçelerine bağlı 83 köye elektrik verilemiyor.

Yorumlar 11 Yorum Var
  • 1313 12.08.2021 03:39
    Ölümü göze alındığı sırada vatandaşa yetişmesi kadar güzel ne olabilir ki . Hepimiz bu felaketlerden kurtulmak için Allahın ipine sıkı sıkı sarılalım.
  • Vatandaş 11.08.2021 22:28
    Ya Rabbi Sen Devletimizi muhafaza ve daim güçlü eyle.
  • birisi 11.08.2021 21:20
    Rabbime hamd olsun. Bu devlete laf edenlere Allah akıl fikir versin ama nafile onlar şeytanın aklını fikrini dinlemeyi tercih ederler.
  • Fatih 11.08.2021 21:14
    Allah devletimizden razı olsun yemin ediyorum izlerken içim titredi gözlerim yaşardı Allah yar ve yardımcıları olsun
  • Cuma 11.08.2021 19:40
    Allah devletimize zeval vermesin
Daha fazla yorum görüntüle
'de daha fazlasını keşfet
Fragmanlar Dünya Sağlık Spor Yemek