Tekirdağ’ın meşhur leyleği, bu seferde sahilde balık çalmaya çalışırken ve kısmetine ortak olan kedileri gagalarken görüntülendi. O anları gören vatandaşlar, leyleği sakinleştirmeye çalışsa da inatçı leylek kedileri saklandıkları yerde gagalamaya devam etti.
Geçen yıl sürüsünden ayrılıp Tekirdağ’ın sokaklarında yaşamaya başlayan leylek, mevsimlik göçle Afrika Kıtasından Avrupa Bölgelerine giden leylek göçü ile ortadan kaybolsa da, Afrika dönüşü Tekirdağlı leylek şehre geri döndü. Süleymanpaşa ilçesindeki bedesten ve sahili mesken tutan leylek, her gün olta balıkçılarından kendisine düşen kısmeti alıp, bedestende istirahate çekiliyor.

Balık çalarken yakalandı
Bu sabah yine sahile inen leylek, olta balıkçısından balık çalmaya çalışırken görüntülendi. Leyleğin balık çalmaya uğraştığını fark eden olta balıkçısı, tuttuğu balıklardan leyleğe de verdi. Leylek, verilen balığı tek lokmada midesine indirirken, balık kokusunun alan kediler de olta balıkçısına yanaşarak balık bekledi. Tekirdağ’ın meşhur leyleği, bu seferde aynı yerde balık bekleyen kedilere sarmaya başladı.

Vatandaşlar sakinleştirmeye çalıştı
İnatçı leylek, zaman zaman kedilere yanaşarak gagasıyla kedileri dövmeye çalıştı. Buna rağmen kedilerde bir türlü leyleğin peşinden ayrılmadı. O anları fark eden bir vatandaş ise leyleği sakinleştirmeye çalıştı. Bir türlü sakinleşemeyen leylek, balık kısmetine ortak olan kedileri saklandıkları yerde dahi gagalamaya çalıştı. O anlar kameralar tarafından saniye saniye kayıt altına alınırken, inatçı leylek alandan uzaklaştırılmaya çalışıldı.
Sahilde bulunan vatandaşlardan Halil Güler, “Tekirdağlı leylek 2 yıldır burada. Bir ara ortadan kayboldu. Malkara, Keşan'a gitti. Bu yaz tekrar geri geldi. Bu kışı yine burada geçirme ihtimali var. Burada balıkçılar leyleğe balık veriyor. Kedilerle kavga ediyor. Kediler leyleğin ağzından balık almaya çalışıyorlar. Ama kedileri gagalıyor, kovalıyor. Sürüyle gitmiyor, burada kalıyor çarşıda bedesten var. Gidip bedesten de yatıyor sabahları buraya geliyor. Balıkçılar balık veriyor karnını doyurdu mu geri bedestene gidiyor. Bayağı dolaşıyor” dedi.

Yorumlar 4 Yorum Var
  • Kozanlı 29.09.2022 10:24
    Leylek için güvenlik önlemi alınmalı. uyarı tabelaları konmalı.
  • ERHAN KOCYiGIT 29.09.2022 07:22
    ne kadar tatli hayvanlarimiz var ..sahip cikalim ...leylegede kediyede verin onlar bize emanet
  • Bitez 28.09.2022 17:53
    2 güzel canlı ikisi de sevgiyi merhameti hak ediyor.Hadi iyi insanlar ey Allahın güzel kulları,O iki sevimli size mahşer gününde şahitlik yapsın istiyorsanız Allah'ın merhametine vesile olsunlar istiyorsanız bir balık Leyleğe bir balık Kediye,artık ne koparsa gönlünüzden...
  • antikor 28.09.2022 17:01
    adaletli olun sizde.. kedilerede verirseniz bu didisme olmaz belki..
'de daha fazlasını keşfet
Fragmanlar Dünya Sağlık Spor Yemek